چگونه مدیر بهتری شویم؟

چگونه مدیر بهتری شویم؟

چگونه می توان مدیر بهتری شد؟

به ندرت پیش می آید که مسئولان یا مدیران از عملکرد تیم خود کاملاً راضی باشند و این نارضایتی اغلب در بالاترین سطح خود رخ می دهد. اما بحث این است که برای تغییر اوضاع چه باید کرد. تحقیقات اخیر نشان داده است که بزرگترین عاملی که می تواند عملکرد تیم را بهبود بخشد ، مدیریت بهتر است...

 

در این مقاله ، ما قصد داریم 10 استراتژی برای مدیر بهتر شدن و در نهایت بهبود عملکرد تیم ارائه دهیم. با استفاده از این استراتژی ها قادر خواهید بود رشد و بهبود عملکرد تیم خود را به وضوح مشاهده کرده و مدیر بهتری شوید...

 

برای بهبود نتایج بدست آمده توسط تیم خود ، باید نگرش خود را تغییر داده و با افزایش قدرت خطر پذیری وضعیت را تغییر دهید. از 10 استراتژی زیر تا آنجا که ممکن است استفاده کنید تا مدیریت بهتری در سازمان خود داشته باشید.

فرصتهای بیشتری برای بحثهای رو در رو بدهید

مشکلات و درگیری های روزمره در محل کار ممکن است باعث شود شما از گذراندن وقت با اعضای تیم خود غافل شوید. با این حال ، باید تمام تلاش خود را بکنید تا مدتی هرچند کوتاه در تقویم خود بگذارید و بتوانید آن را به گفتگو با همکاران خود اختصاص دهید. تلاش شما برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر باعث می شود که همکاران شما از شما و محیط کار شما رضایت بیشتری داشته باشند.

 

از نظارت و مدیریت کوچکترین موارد خودداری کنید

هیچ کارمندی ازمایکرومنیجری که کوچکترین کارها را در محل کار مدیریت و نظارت می کند خوشش نمی آید. کارمندان قوی وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند ، حتی زمانی که شما بر آنها نظارت نمی کنید..

 

برای حل این مشکل ، فقط به کارمندان خود فرصت دهید تا قدرت خود را به شما نشان دهند. برای اینکه مدیر بهتری شوید ، باید فرصت های بیشتری به کارمندان خود بدهید..

 

تغییر رویکرد "اعتماد بدون دلیل"

به جای تلاش برای جلب اعتماد مردم و سپس اعتماد به آنها ، سعی کنید از همان ابتدا در روابط خود اعتماد ایجاد كنید. در غیر این صورت ، همکاران شما مجبورند انرژی زیادی را صرف جلب اعتماد شما کنند/.

 

اگر رویکرد اعتماد داشته باشید ، اعضای تیم شما به سرعت به شما اعتماد خواهند کرد و علاوه بر این ، با انرژی و پشتکار بیشتری به وظایف خود عمل می کنند. اعتماد به اعضای تیم یکی از راه های مدیریت بهتر است..

 

برای اینکه مدیر بهتری شوید ، نیازی نیست که نظاره گر باشید

هیچ کس دوست ندارد برای یک مدیر تنبل ، ناظر و چالش برانگیز کار کند. برای مدیریت بهتر باید از روی صندلی بلند شوید و از میز مدیریت دور شوید ، خود را در کار خود غرق کنید و از چالش ها و مشکلات اعضای تیم خود آگاه باشید..

 

در جلسات خود را از اعضای تیم جدا نکنید

وقتی به شرح وظایف مدیریتی نگاه می کنید ، در هیچ کجا نوشته نشده است که باید باهوش ترین فرد سازمان باشید. بنابراین سعی نکنید در جلسات با اعضای تیم خود یکسان رفتار کنید. به یاد داشته باشید ، وظیفه شما برای مدیریت بهتر استخدام افرادی باهوش تر از شما است.

 

اجازه دهید اطلاعات به راحتی به سمت اعضای تیم سرازیر شود

البته نگرانی فردی اعضای تیم این است که بدانند وضعیت شرکت چگونه است و تیم فروش اخیراً چه قراردادهایی را ثبت کرده است. اگر می توانید جلسات منظمی برای ارائه چنین اطلاعاتی به اعضای تیم داشته باشید ، علاوه بر اینکه مدیر بهتری می شوید ، در ایجاد رضایت بیشتر برای اعضای تیم نیز موفق بوده اید.

 

اعضای تیم شما احساس خواهند کرد که شما با آگاهی دقیق از وضعیت مجموعه برای آنها ارزش قائل هستید ، بنابراین آنها تلاش خود را برای رسیدن به اهداف شرکت دو چندان می کنند.

 

نسبت 3 به 1 را یاد بگیرید و حتماً از آن استفاده کنید

در ارائه بازخورد تا حد ممکن از نسبت طلایی 3: 1 استفاده کنید. یعنی نقاط مثبت را 3 برابر نقاط منفی ببینید و بیشتر به آنها اشاره کنید. استفاده از نسبت 3: 1 در ارائه بازخورد یکی از راه هایی است که علاوه بر بهبود مدیریت شما ، با افزایش روحیه کارکنان ، باعث بهبود عملکرد آنها نیز می شود.

بیشتر مطالعه کنید

اگر یادگیری و مطالعه را در دستور کار خود ندارید ، بدانید که در واقع به دلیل تغییر سریع علم، عقب می افتید. از مجلات صنعتی گرفته تا نشریات تجاری و پرفروش ترین ها گرفته تا همه مواردی که به شما کمک می کند تا مرتبط بمانید ، باید به خواندن ادامه دهید. بهانه ای برای عدم مطالعه نیست.

 

خود را محدود به ژانر یا صنعت خاصی نکنید. هر موضوع و ژانری که بتواند به شما کمک کند در معرض ایده ها و رویکردهای جدید قرار بگیرید ، مناسب خواهد بود. یافته ها و ایده هایی که به تازگی آموخته اید را با تیم خود به اشتراک بگذارید. مطالعه علاوه بر اینکه به شما در مدیریت بهتر یادگیری و پیشرفت کمک می کند ، به شما کمک خواهد کرد.

 

تیم خود را به مطالعه بیشتر تشویق کنید

برای تشویق مطالعه و بحث در بین کارمندان ، گروهی را ایجاد کنید. ابتدا موضوع و سرفصل های مطالعه را به اعضای تیم پیشنهاد دهید و سپس اجازه دهید تا خودشان موضوعات و عناوین بعدی را انتخاب کنند. حتماً وقت خود را برای ملاقات و گفتگو در مورد موضوعات مورد مطالعه اختصاص دهید..

 

دیدگاه خود را درباره آموزش وتربیت کارکنان به روز کنید

برای اینکه مدیر بهتری شوید ، باید روش خود را نسبت به آموزش تغییر دهید. باید فکر کنید ، "وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود ، تقصیر مربی است و وقتی اوضاع خوب پیش می رود ، تلاش تیم است.."

 

باید گفت که مدیریت شغل بسیار دشوار است و مدیران همیشه تحت فشار هستند تا نتایج خوبی بگیرند و همچنین پیشرفت مستمر داشته باشند. بسیار دشوار است که مردم را دور هم جمع کنید و از آنها بخواهید کارها را به خوبی انجام دهند. اما اگر یک محیط بدون استرس برای تیم خود ایجاد کنید ، می توانید امیدوار باشید که گامی بلند در جهت مدیر بهتر شدن بردارید. منبع: TheBalanceCareers

 

برای مشاوره و ثبت نام همین حالا تماس بگیرید